Barion Pixel
menu

Az egyik legkiválóbb prémium vodka: Grey Goose

2021. január 08. 00:00

Ha szeretnél egy igazán prémium élményt a vodkák világából, akkor mindenképp meg kell kóstolnod a Grey Goose párlatait! Sokan nyitnak azzal a gondolattal, hogy pusztán a marketing és a túlárazottság az, ami ezt a vodka márkát az egekbe emelte és bár az ízlés mindig is szubjektív tényező marad, úgy gondolom, hogy a grey goose-al valami nagyon egyedit és a végletekig le finomított italt hoztak létre.

Életem során már volt szerencsém kóstolni egy pár fajta italt, a paletta minden kategóriájából és a tapasztalataim alapján, azt a konzekvenciát tudtam levonni, hogy legyen szó bármilyen párlatról vagy alkoholos italról, a legjobbakban mindig az volt a közös, hogy valami elmondhatatlanul tiszta ízt éreztem a kóstoláskor. Manapság már mindennek vannak szakértője. Még víz sommelier-ek is léteznek, hogy miért? Mert a zsigereinkben van, hogy szeretnénk megtalálni a tökéletest. Amikor először kóstoltam Greey Goose vodkát, pont ez az érzés kerített hatalmába.

grey goose vodka gyártás és történet mixer tanfolyam mojito mixeriskola

A Grey Goose története, avagy kellő tapasztalattal lehet nagyot alkotni!

Sidney Frank neve már nem volt ismeretlen az alkoholos italok piacán, amikor kitalálta, hogy ideje megjelennie egy merőben új elképzeléssel. Mivel már megalapozta szakmai és gazdasági hátterét a Jägermeister forgalmazásával, nagyobb biztonsággal vághatott bele, egy ilyen grandiózus projektbe, mint a Grey Gooze megalkotása. Az önmagában nagyon kevés lett volna, ha csak egy túlárazott márkát villant meg. Pontosan tudta, hogy mire van szüksége bárrajongóknak és hogy mit bír el a piac. Ehhez persze kellett az is, hogy a termék kifogástalan legyen. A recept elméletben nem bonyolult, de Frank, ezt meg is csinálta.

Sidney Frank, a grey goose vodka atyja zöld zakóban, szivarral a szájában

Sidney Frank, az amerikai likőrbáró az Amerikai Egyesült Államokban az európaiak számára kevésbé ismert italból építette birodalmát. Első nagy dobása az amerikai piacon a Liebfraumilch volt, amely hidat képzett a könnyed italok és a fajsúlyosabb borok között. A Liebfraumilch amerikaiak generációinak vált a kedvencévé. Idővel persze halványult a bor népszerűsége, ám a likőrök „nagymestere” megértette, milyen sokat számít egy jó név a brand népszerűsítésében, és ezt a remekül hangzó német nevet a Grey Goose vodkánál is felhasználta. 1996-ban még csak a Grey Goose terve volt meg, lepárló, kész szesz és palackozás nélkül, 8 évvel később viszont a Bacardi mindezt már 2 milliárd dollárért vásárolta meg. Ezzel az összeggel nem maradt túl sok anyagi jellegű problémája hősünknek, viszont az élet fura fintora, hogy ezt a mérhetetlen vagyont nem sokáig élvezhette, ugyanis 2 évvel később, életét vesztette magánrepülőgépén.

A kiváltó ok, ami megszülte ezt a high-end vodkát, az az volt, hogy Frank, nem szeretett volna harcba szállni az Absoluttal. Ezért magasabbra pozicionálta a Grey Gooze-t. Az elnevezés ötletét pedig egy német fehérbormárkától származtatják (nincs új a nap alatt). Frank annyira meg volt győződve arról, hogy ez a név tarolni fog, hogy levédette a brand-et, még az első kapavágás előtt. Hitt abban, hogy az a név lesz sikere záloga.

Akkoriban az Absolut, szinte teljesen uralta a piacot a prémium vodkák között, de Frank tudta, hogy ő képes ezt felülmúlni és a Grey Gooz-al új szintre emeli a vodkagyártás művészetét. Persze ehhez szakítania kellett az addig bevett szokásokkal és teljesen szembe ment az ipar gyakorlataival. Egy friss, fiatalos, luxust sugárzó termék volt a cél és úgy érezte ehhez Franciaországban kell keresnie a megoldást.

grey goose vodka, üveg és poharak, hegyes táj a háttérben

A „szerencse” is mellé szegődött, ugyanis elég hamar felkapták a Grey Goos-t azok a médiumok, amik az elit számára hitelesnek bizonyultak. De „miért” pont franciaország? A luxusital-márkák bölcsője már alapból exkluzivitást sugárzott, emellett 1998-ban a chicagói Italminősitő Intézet „a világ legjobb ízű vodkájának” kiáltotta ki. Senki sem hallott azelőtt erről az intézetről, míg nem a Wall Street Journal egész oldalas cikkeket nem közölt az új szenzációról. Ezek után nem volt kérdés senki számára az ital hitelessége. További lendületet adott a brand-nek, hogy a Sex és New York című világhírű sorozatban is feltűnt a márka, mint a „Cosmo” alapanyaga.

A disztribúció is fontos eleme volt a népszerűsitésnek. A Greey Goose megjelenése lehetővé tette, hogy az alulról megvilágított back-bárok egyik gyöngyszemévé váljon az ital, egyszerűen nem tudtad nem észrevenni, ha jó polcot kapott. A megfelelő bárokban elhelyezve, természetesen a „Celebek” is tovább öregbítették az ital hírnevét. Egyszóval, rákattant az elit.

Natasha Curtin szerint (a vodka brand manager-e), a Bacardi nem véletlenül állított ki, egy ilyen vaskos kis csekket.

grey goose bárpult, sötét

Szerinte ez az ital francia gyökereinek köszönhető. François Thibault a Grey Goose „szíve és lelke”.  François a jólbevált receptet használta: A legkiválóbb francia alapanyagokból készített vodkát, a régi hagyományokon alapuló technikákkal.

Az eladások nagy részét, 96%-ban Amerika adta, ezért a Bacardi fő célja volt, az egész világra kiterjeszteni az értékesítést, amivel gyakorlatilag megalkották a szuper-prémium vodkák piacát.

A Grey Goose vodka bázisa a finom pikárdiai búza

A gyártást a következő képpen lehet összefoglalni:

„A kiváló minőségű őszi búzát, korszerű őrlési technikával, erjesztéssel és desztillációval dolgozzák fel, a lágy alkohol előállításához, melyet Konyak régió lágy forrásvizével kevernek, a tökéletes végeredmény érdekében…”

De ennél azért többről van szó!

A párlat alapját képező búzát 3 családi gazdaság adja, amit Franciaország „kenyeres kosarának” is szoktak nevezni. A kiváló termést, a „teroár” páraltan minősége biztosítja. A hordalékos talaj, a megfelelő páratartalom és az ideális hőmérséklet, mind hozzájárulnak a magas minőségű terméshez.

A Grey Goose készítéséhez használt „Blé Panifiable Supérieur” búza, ugyanaz a faj, amit a legkiválóbb francia kenyerek és pékáruk gyártásához is használnak.

Fermentálás és Lepárlás

A Grey Goose szeszfőzdéje Saint-Quentin kisváros szélén található, Picardie régió szívében, ott ahol a gabonát termesztik, így biztosítva a minőségi gabona, bőséges ellátását. 25 tonnás teherautókon érkezik a búza, amit minőség biztosítási ellenőrzés után, nagy silókban tárolnak. Erjesztés előtt a magvakat, liszté kell őrölni. Ezt helyben végzik, biztosítva a frissességet. A következő lépés az erjesztés. A finomra őrölt liszthez vizet adnak, majd enzimekkel kezdik meg a fermentációt, mely során a keményítők lebomlanak és cukorrá alakulnak. A pincemester elmondása szerint: „Nem elég csak megnyomni a piros gombot”, a cefre monitorozásával, egy ízekben gazdag folyadékot kell kapnunk, a kívánt végeredmény érdekében.

Francois Thibault szerint: „a lepárlás, művészet”. A Grey Goose esetében is teljesen egyedi hőmérsékleteket használnak a lepárlásnál, fontos a desztilláció közötti pihentetési idő. Persze a pontos mechanizmust titok övezi, annyit azért tudunk, hogy ötoszlopos lepárlókat használnak, amik részleges vákuumban működnek. Az első oszlop után a cefre 10Alk.t.%-os, majd a végső fázisban 96,3%-os párlat hagyja el az oszlopokat.

Keverés és palackozás

A kiváló minőségű gabonaszeszt elszállitják a 600 km-re lévő Gensac-la-Pallue-be a Grey Goose által alapított keverő és palackozó üzembe, ami Cognac külvárosában található. Mivel a párlat 96%-osan érkezik, kristálytiszta forrásvizet adnak hozzá, hogy megkapják a palack-erősséget. Ehhez a Gensac-forrásból származó fizet használják, mely Cognac mészkő rétegein át érkezik. Természetesen szűrés és kezelés nélkül elrontaná vodka izét a víz, ezért fordított ozmózissal csökkentik a folyadék ásványi anyag tartalmát, a szűrés mellett. Mivel a vodka 60%-a víz, érthető, hogy milyen fontos alkotóeleme az italnak. A keverés után úgynevezett fényesítő szűrésen esik át a késztermék, amihez papír membránokat használnak.

Abban az esetben, ha szeretnéd ezeket az italokat profin és magabiztosan elkészíteni.

Jelentkezz bátran Akciós Alap Mixertanfolyamra.

5 HÉT, HETI 2 ALKALOM, 85.000 FT RÉSZLETFIZETÉSSEL, MAGYAR-ANGOL NYELVŰ MIXER BIZONYÍTVÁNY!

Utald el 2021.01.11-ig a tanfolyam akciós díját: 69.000.- Ft-ot, hogy részesülhess a kedvezményben!

A tanfolyam normál ára: 85.000 Ft

Információ:
+3620 355 8400
[email protected]
www.mojito.hu

Ezek is érdekelhetnek

2023. március 17., 14:45
Ki az a bartender? – A bartending története 7 pontban!

Bartenderek – A koktélok művészei A bartenderek olyan szakemberek, akik italokat készítenek és szolgálnak fel az embereknek. Az italok készítése magában foglalja a különböző összetevők kombinálását, a technikák alkalmazását és a báreszközök használatát. A bartenderek munkája nemcsak az italok előkészítésére és szervírozására korlátozódik, hanem az ügyfelek szórakoztatására is. A legjobb bartenderek művészekként keverik a koktélokat, […]

Bővebben...

2023. január 24., 20:33
Hugo Koktél – Recept – Történet – Elkészítés

A közkedvelt Hugo Koktél és minden amit tudni kell róla! A Hugo koktél egy pezsgő olaszos spricc, amely bodza likőrrel és Prosecco-val készül! Egy tökéletes frissítő ital. Ez a koktél a frissítő szó szinonímája. Ha szereted a pezsgő alapú spricceket, akkor azonnal próbáld ki a Hugo koktélt ! Ez az olasz koktél az Aperol Spricc rokona, és véleményünk szerint még […]

Bővebben...

2023. január 19., 15:51
Egy örök klasszikus: Az Americano – Történet – Elkészítés – Recept

Honnan ered? Hogyan készítik? Tippek és trükkök az Americano koktélhoz! Az Americano egy gyengéd bevezetés a Campari egyedi és keserű ízébe. Ez egy lenyűgöző ital, hosszú és gazdag történelemmel, és ez volt az első koktél, amelyet a James Bond-regények említenek. Egy ikonikus és páratlan  aperitif , amelyet bármilyen étkezés előtt fogyaszthatunk. Maga a koktél receptje rendkívül […]

Bővebben...

2023. január 10., 16:10
A Cuba Libre története és elkészítési módja – Recept!

A világ legnépszerűbb koktélja a Cuba Libre! A Cuba Libre története: Az Egyesült Államokban klasszikus rum és kóla néven ismert Cuba Libre az egyik legnépszerűbb ital. Bárhol megtalálható, a főiskolai hallgatók műanyag poharaitól kezdve a helyi bárokon át a csúcskategóriás, divatos üdülőhelyekig. Frissítő, finom, és egyszerűen elkészíthető. A Bacardi Brand Master, David Cid szerint a […]

Bővebben...